پروفیل ترمال بریک

بهینه سازی انرژی و پیشگیری از اتلاف انرژی، یکی از موضوعات مهم در ساختمان می باشد. یکی از کارهایی که موجب اتلاف گرما می شود، به کارگیری پنجره و درب نامناسب می باشد. شاید شما همین مسئله را در خانه های قدیمی یا حتی خانه های جدید نیز دیده باشید. چرا که پنجره های ساخته شده شده از آلومینیوم و آهن، گرما را به بیرون انتقال می دهند.
شما با استفاده از پروفیل پنجره ترمال بریک می توانید در صرفه جویی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و به بهینه سازی انرژی در ساختمان  کمک کنید. جالب است بدانید که قیمت پروفیل آهن بر قیمت نهایی پنجره نقش بسزایی دارد. درادامه قصد داریم به انواع پروفیل ترمال و مزایا و معایب ان بپردازیم.

معرفی پروفیل ترمال بریک 

با اینکه آلومینیوم مقاومت و سختی بالایی دارد و به عنوان ماده اولیه مناسب برای درب پنجره استفاده می شود، اما یکی از معایب بزرگ آن در تولید درب و پنجره این است که به دلیل خاصیت هدایت و رسانایی، موجب هدر رفتن انرژی می شود. با این حال شما می توانید برای صرفه جویی در مصرف انرژی، از پنجره ترمال بریک استفاده کنید، تا در کنار استحکام اتلاف انرژی نداشته باشید.
پروفیل پنجره ترمال بریک، از ماده ای عایق و نارسانا تولید شده است که، جداره داخل و خارج پنجره آلومینیوم را از یکدیگر مجزا می کند و با روش های مخصوص توسط این متریال به همدیگر دوخت می شوند که به اصطلاح به ان شکست حرارتی می گویند.

پروفیل پنجره ترمال بریک
ویژگی های پروفیل ترمال بریک

ویژگی های پروفیل ترمال بریک

دوخت اصولی پلی آمید پروفیل ترمال بریک

حالا که شما یک آشنایی نسبی نسبت به پنجره ترمال بریک بدست آوردید، بهتر است با ویژگی هایی پروفیل ترمال بریک آشنا شوید. یکی از ویژگی هایی که یک پروفیل پنجره ترمال بریک باید داشته باشد، این است که باید دوخت پلی آمیدی آن طبق اصول باشد. دوخت پلی آمید از طریق برخی تجهیزات به خصوصی انجام می شود. چنانچه دوخت اصولی پلی آمید به درستی انجام نشود، امکان این وجود دارد که اتصال تیغه ها با پروفیل آلومینیوم دچار قطعی شود. با چنین اتفاقی مقاومت رسانایی آلومینیوم کاهش پیدا می کند.

مقاومت مکانیکی باز شو در پروفیل ترمال بریک

یکی از نکات مهم در پروسه طراحی پنجره، برای ساخت وزن لنگه، ارتفاع باز شو می باشد که می بایست حتما از پروفیل های استاندارد و مناسب استفاده شود. یکی از راهکار ها برای تشخیص نوع پروفیل ترمال بریک، این است که تیغه را اتش بزنید، اگر بوی نایلون احساس کردید، بدانید که جنس تیغه از نوع  pvc می باشد.

مزایای پروفیل ترمال بریک

مقاومت بالای پروفیل پنجره ترمال بریک در مواقع آتش سوزی، یکی از مزایای پروفیل پنجره ترمال بریک می باشد. به همین علت ان را نوعی پنجره ضد حریق می شناسند. علاوه بر این پنجره ترمال بریک مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و خوردگی دارد. کارایی و بهره وری بالای این پروفیل مزیتی است که ان را به نسل جدیدی از پنجره ها تبدیل می کند. پروفیل پنجره ترمال بریک با اینکه از پروفیل upvc ساخته می شود، کیفیت بالایی دارد. در ادامه به برخی از مزایای این پروفیل می پردازیم.

مزایای پروفیل ترمال بریک

طرح ها و رنگ های متنوع پروفیل ترمال بریک

شاید شما به استفاده از پنجره های عایق، دارای رنگ بندی علاقه دارید. اگر شما هم جزء این جز این دسته از افراد هستید، پنجره ترمال بریک دوجداره، گزینه ایده الی برای شماست. از همین رو شما می توانید از انواع طرح ها و رنگ های متنوع برای محیط ساختمانی خود استفاده کنید و از تنوع بی نظیر ان لذت ببرید.
ما به شما این توصیه را می کنیم که اگر قصد استفاده از این نوع پنجره را دارید، پوشش انادایز بهترین انتخاب برای شما می باشد. چرا که این پوشش مقاومت بالایی را در برابر اشعه مضر خورشید ایجاد می کند و از بروز مشکلاتی مثل پوسته پوسته شدن و رنگ پریدگی پیشگیری می کند.

ویژگی ضد زلزله و ضد سرقت ترمال بریک

پنجره های ترمال بریک ضد زلزله می باشند. این امر به علت وزن پایین پنجره ها می باشد. همچنین باید به این مورد اشاره کرد که سارقین توانایی شکست آن را ندارند و به راحتی قابل شکست نیست. از همین رو می توان امنیت پروفیل ترمال بریک را تضمین کرد.

پروفیل های ترمال بریک دوستدار محیط زیستند

یکی از مزایای پروفیل پنجره ترمال این است که، مواد اولیه ای تولید آن، قابل بازیافت است، و جز مصالح ساختمانی سبز می باشد. زیرا دوستدار محیط زیست هستند و آسیبی به آن نمی رسانند.

پروفیل ترمال بریک کاهش دهنده اتلاف انرژی

پنجره های آلومینیومی به دلیل خواص رسانا، منجر به عبور گرما، سرما و اتلاف انرژی می شود. از همین رو در بین پروفیل آلومینیومی، یک لایه دوخت یا پانچ، شده است. تا خاصیت رسانایی آن از بین برود. این لایه پلیمری به لایه پلی آمید شناخته می شود و از وارد شدن گرما و سرما به داخل ساختمان پیشگیری می کند. جنس پلی آمید از پلاستیک سخت و مهندسی شده است.

معایب پروفیل ترمال بریک

معایب پروفیل پنجره ترمال بریک

میزان وزن پروفیل آلومینیوم به کار رفته در این نوع پنجره، از عوامل مهم در تعیین قیمت آن می باشد. همین امر موجب قسمت بالای آن در مقایسه با سایر پنجره ها شده است که یکی از معایب آن است. البته باید این مورد را نیز در نظر بگیرید که چنانچه شما شخصی هستید که کیفیت برای شما اولیت بیشتری دارد، نمیتوانید ان را عیب درنظر بگیرید.
شما با استفاده از پروفیل پنجره ترمال بریک می توانید تا 39 درصد در فصل انرژی گرما به کاهش انرژی حرارتی کمک کنید و در فصل گرما 33 درصد انرژی را کاهش دهید. زیرا این پنجره ها از انتقال سرما و گرما جلوگیری می کنند و عایق صوتی خوبی می باشند.

سخن پایانی

پروفیل پنجره ترمال بریک با مزایای متعدد خود، از جمله عایق حرارتی و صوتی بودن، ضد زلزله و ضد سرقت بودن، دوستدار محیط زیست بودن و تنوع طرح و رنگ، می تواند گزینه مناسبی برای ساختمان های مسکونی و تجاری باشد. البته قیمت نسبتا بالای این نوع پروفیل، ناشی از کیفیت ان است. در نهایت انتخاب نهایی نوع پروفیل پنجره، به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال پنجره ای با کیفیت بالا، عایق بندی عالی و ظاهری زیبا هستید، پروفیل پنجره ترمال بریک می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

پروفیل پنجره ترمال بریک نوعی پروفیل آلومینیومی است که با استفاده از یک لایه عایق (معمولاً جنس پلی آمید) در بین دو جداره آلومینیومی، از انتقال حرارت بین داخل و خارج ساختمان جلوگیری می کند.

برخی از مزایای پروفیل پنجره ترمال بریک، عایق حرارتی و صوتی عالی، ضد زلزله و ضد سرقت، دوستدار محیط زیست، تنوع طرح و رنگ، افزایش طول عمر و قابلیت بازیافت می باشد.

مهم ترین معایب پنجره ترمال بریک،قیمت بالا نسبت به سایر پروفیل ها چیست.

پروفیل پنجره ترمال بریک می تواند برای انواع مختلف ساختمان ها، از جمله مسکونی، تجاری، اداری و … استفاده شود.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =